Kebabın Merkezi: Adana Gezilecek Yerler Listesi 2023
Adana Gezi Rehberi
Kısaca Güneş ‘e ateş edenlerin memleketi Adana’dan biraz bahsedelim, işin makarası bir yana, Adana’ya seyahat etmeyi düşünüyorsanız, Yaz aylarında bu seyahat planınızı gerçekleştirmenizi pek önermem. Yazın 45 dereceyi bulan kavurucu Adana sıcağında seyahatınız kabusa dönüşebilir, dışarı çıkmak gerçekten zor bir hale gelir. Neyse konumuza dönelim, batısında Mersin, doğusunda Hatay, Osmaniye, Kahramanmaraş, kuzeyinde Niğde ve Kayseri, güneyinde ise Akdeniz bulunuyor. Şehir, birçok kültürel miras, doğal güzellik ve oldukça leziz ve çeşitli yerel mutfağı ile keyifli bir deneyim sunuyor.
Adana’ya Seyahat Etmek İçin En İdeal Zaman?
Rehberin başında da belirttiğim gibi Güneş’e ateş edenlerin diyarı Adana ‘ya eğer ki soğuk bir şehirden geliyorsanız psikolojiniz bozulabilir ve gezinizden vaz geçme raddesine kadar gelebilirsiniz, güzel bir deneyimden mahrum kalabilirsiniz. Ha sıcak bana dokunmaz derseniz, gezebilirsiniz.
İlkbahar, Adana’yı gezmek için en uygun mevsim. İlk baharda Adana‘nın tadını fazlasıyla çıkarabilirsiniz.
Adana Merkeze Ulaşım
Havalimanı ve otobüs terminalinin merkeze yakın olması nedeniyle hem çok vakit kaybetmeyeceksiniz hem de pek problem yaşamayacaksınız. Tren ile gelmeyi düşünüyorsanız merkeze ulaşım gibi konuları kafanıza takmanıza pek gerek yok çünkü Adana Tren Garı merkezde yer alıyor.
Havalimanından Merkeze Ulaşım
Havalimanında bulunan Havaş otobüsleri, taksiler ve araç kiralama acentesi gibi opsiyonlarla merkeze kolaylıkla ulaşabilirsiniz.
Ha ekonomik olsun diyorsanız, ABB tarafından işletilen belediye otobüslerini veya dolmuşları kullanabilirsiniz.
Otobüs Terminalinden Merkeze Ulaşım
Adana Şehirler Arası Otobüs Terminalinde bulunan taksi, belediye otobüsü veya dolmuş ile şehir merkezine ulaşabilirsiniz.
Adana’da Gezilecek En İyi 10 Yer
1. Taş Köprü
Roma döneminden günümüze kadar gelmiş en önemli kültürel miraslardan bir tanesidir. Seyhan Nehri üzerine yapılan bu köprü Yüreğir ve Seyhan ilçelerini birleştiriyor. Toplamda 21 gözden oluşan Taş Köprü’nün 7 gözü kapanmış durumda, şu anda 14 gözü bulunmaktadır. Günümüzde trafiğe açık olan en eski köprü özelliğini taşımaktadır.
2. Büyük Saat Kulesi
1882 yılında Vali Abidin Paşa tarafından yapımı biten, 32 metre yüksekliğindeki Büyük Saat, Türkiye ‘deki en büyük Saat Kulesi olma özelliğini taşıyor.
3. Tarihi Kazancılar Çarşısı
Zaman yolcuğuna çıkmışçasına bir deneyim sunan Kazancılar Çarşısı, Büyük Saat Kulesinin yanında bulunmaktadır, Adana’nın yöresel lezzetlerini, zanaatkar ustaların el emeği göz nuru ürünlerini Tarihi Kazancılar Çarşısında bulabilirsiniz.
4. Çarşı Hamamı
Ramazanoğulları Beyliğinden günümüze miras kalan Çarşı Hamamı, 1529 yılında inşa edildiği biliniyor. Büyük Saat Kulesinin hemen karşısında bulunuyor. Hala Türk hamamı olarak hizmet vermeye devam ediyor.
5. Ulu Camii
Adana’daki en eski camiilerden bir tanesidir. Razamanoğulları Beyliği tarafından yapılmıştır. Selçuklu İmparatorluğu mimarisi özellikleri ile o dönemin deneyimini ufakta olsa yaşatıyor.
6. Sabancı Merkez Camii
Sabancı Vakfı ve Türkiye Diyanet Vakfı ortaklığıyla 1998 yılında yapımı tamamlanan Sabancı Merkez Camii, Çamlıca Cami’den sonra Türkiye’nin en Büyük 2. Camisi özelliğini taşıyor.
7. Atatürk Evi ve Müzesi
Atatürk‘ün Adana ziyaretindeki haberleri ve resimleri, Atatürk‘ün kullandığı eşyaları görebileceğiniz bir müze olarak faaliyet göstermekte, ayrıca müzede Kuvai Milliye odası da bulunmaktadır.
8. Kapıkaya Kanyonu
Seyhan nehrine akan Çakıt Deresinin milyonlarca yılda aşındırarak oluşturduğu bu kanyon Adana’nın Karaisalı ilçesinde bulunmaktadır. Eğer ki doğa yürüyüşlerini seviyorsanız burası gerçekten hoşunuza gidecektir.
9. Aladağ Küp Şelaleleri
Adana’nın Aladağ ilçesinde bulunan bu Küp Şelaleleri toplamda 10 şelaleden oluşmaktadır, dört mevsim ziyaret edebileceğiniz bir yer. Yüzmeyi seviyorsanız ilkbahar ve yaz aylarında kaçırmamanız gereken bir doğal miras.
10. Varda Köprüsü
Alman mühendis ve mimarlar tarafından 1912 yılında yapımı tamamlanan bu köprü 99 metre yüksekliğinde 200 metre uzunluğundadır. Yapımı sırasında 21 işçi ve 1 Alman mühendis hayatını kaybetmiştir. İpek yolunun yerine gelen Hicaz-Bağdat-Berlin demiryolunun bir kısmını oluşturmaktadır.
4 Yorum